2009. február 15., vasárnap

Direkt marketing a válság idején

A héten olvastam egy érdekes felmérést a direkt marketingről, amit egy rendezvény kapcsán hoztak nyilvánosságra. Gondoltam, hogy a lényeget kigyűjtöm, és megosztom Veletek is - nem árt tájékozódni a körülöttünk lévő dolgokról. Én úgy tartom, egy - egy hasznos tanulmány pedig még építő jellegű is lehet szakmai ismereteinket tekintve.

Az említett tanulmány (amit Magyarország egyik legnagyobb telemarketinges cége készített) rávilágított arra, hogy a pénzügyi válság a marketing piacát is negatívan befolyásolja. Kimondja, hogy ebben a nehéz időszakban azok a marketing eszközök kerülnek előtérbe, amelyek a termékek- és szolgáltatások ár- és értékelőnyeit a legkézenfekvőbb tudják bemutatni, olyan eszközök, mint például a direkt marketing. Összességében kijelenthető, hogy a televíziós és sajtóbeli reklámok a legnagyobb vesztesei a gazdasági világválságnak; és az ezek helyett, az előtérbe kerülő direkt marketingnek lehet nagyobb szerepe, de annak is csak kombináltan. Ezek a kombinált eszközök ugyebár a nyomtatott reklám (pl. TV shop-os újság hirdetések), az online direkt marketing (pl. opt-in e-mailes hírlevél), és a mobil direkt marketing (opt-in sms és mms).

A legfrissebb adatok szerint Magyarországon, éves szinten 167 milliárd forintot tesz ki az a bizonyos reklámtorta (ennyit költenek reklámra Magyarországon), és ebből 30 milliárd forint a direkt marketingre költött összeg. Tehát a direkt marketing kb. 17-18% -a az egész reklámtortának, ami a fejlett országoknál 40%, az USA-ban pedig 50% felett is lehet. Magyarországon egy évben, egy család, átlagosan 40-50 direkt marketing küldeményt kap (én kapok vagy 10-et, szegény többiek), amelyek 83%-át – meglepő módon – el is olvassák. Ezt az értéket látva azt kell, hogy mondjam Magyarországon érdemes direkt marketing eszközöket alkalmazni. Sőt, meg fogtok lepődni, de a direkt marketing küldeményt rendszeresen kapók 52% -a már vásárolt is. A 30 milliárdos befektetés után, ennek köszönhetően 280 milliárd forint értékű vásárlás realizálódik - és ez csak a direkt marketingből. Nyilván ezen összeg nagy részét a kereskedelmi tévékben is jelenlévő TV shopos cégek, a DM-es csomagküldők, és a különböző MLM cégek teszik el.

Ha valaki ezután kedvet kapott volna a direkt marketing eszközökhöz, és nem tudná: a direkt marketing (más szóval a közvetlen értékesítés) során a potenciális vásárlókat a közvetlen értékesítők valamilyen módon közvetlenül keresik fel:

  • Személyes megkeresés
  • Telefonos értékesítés
  • Direct-response kuponok
  • Direct-mail, Direct-e-mail
  • Teleshopping

A direkt marketing ennek kapcsán a reklámozás és a személyes eladás összekapcsolása. Tehát nem csak a terméket viszik el közvetlenül a vevőhöz, hanem a reklámot is. Értékesítési jellemzői:

  • Esetenként rendkívül nagy eladói hálózat
  • Azonnali reagálás a vevő igényeire
  • Exkluzivitás érzete
  • Olcsó terítési forma
  • Oktatásnak nagy a jelentősége
  • MLM - Multi level marketing: a direkt eladást ötvözi a hálózatépítés olyan eszközével, ahol a hálózat tagjai szereznek új eladókat, akik az ő irányításuk alatt dolgoznak. Piramis módszer.

Ennyit mára a direkt marketingről, váljék egészségünkre :)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

- Rendkívül elégedett vagyok Lee úr hitelszolgáltatásával, és javaslatai segítettek egy nagyon jó lakáshitel-ügylet megkötésében. Örömmel ajánlom szolgáltatásait az itteni barátaimnak, akik kölcsönt keresnek. ”
Ne menjen máshova, ha hitelt keres. Mr. Lee a legjobb. Nagyon ajánlom a szolgáltatásait. A legjobb volt, amit valaha is örömmel dolgoztam alacsony kamatozású hitelével. ”Ez Mr. Lee Contact, csak ha itt keres valaki kölcsönt. Whatsapp: + 1-989-394-3740. & E-mail: 247officedept@gmail.com